Tahniah Rakyat! Tahniah BN!

06 May 2013

jumlah undi pru13


1. TAHNIAH kepada semua rakyat Malaysia yang telah menjalankan tanggungjawab anda sebagai pengundi.

INGAT! Anda bertanggungjawab atas PILIHAN yang ANDA telah lakukan.

2. Buat rakyat Malaysia yang sudah berdaftar dan layak mengundi, tetapi TIDAK MENGUNDI, anda semua TIDAK LAYAK merungut dalam tempoh 5 tahun penggal ini jika ada polisi kerajaan memerintah yang tidak menepati citarasa anda.

3. Buat PEMIMPIN yang dilantik oleh rakyat;

INGAT! Anda perlu AMANAH dan BERINTEGRITI dalam menjalankan tanggungjawab menjaga kebajikan rakyat.

Firman Allah dalam Surah an-Nisa':58

Sesungguhnya Allah menyuruh kamu supaya menyerahkan segala jenis amanah kepada ahlinya (yang berhak menerimanya), dan apabila kamu menjalankan hukum di antara manusia, (Allah menyuruh) kamu menghukum dengan adil.

Sesungguhnya Allah dengan (suruhanNya) itu memberi pengajaran yang sebaik-baiknya kepada kamu. Sesungguhnya Allah sentiasa Mendengar, lagi sentiasa Melihat. apa yang kamu lakukan.

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

كُلُّكُمْ رَاعٍ وَكُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ فَالْأَمِيرُ الَّذِي عَلَى النَّاسِ رَاعٍ وَمَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ

“Setiap kamu adalah pemimpin, dan setiap daripada kamu akan ditanya berkenaan kepimpinannya. Seseorang amir (pemimpin) yang menguruskan hal ehwal masyarakat adalah pemimpin, dan ia akan disoal berkenaan urusan kepimpinannya.” (Hadis Riwayat at-Tirmidzi, Sunan at-Tirmidzi, 6/296, no. 1627. Hadis hasan sahih)

Wallahualam.

Source: Ustaz Zambi

Superjo...Supermen...
Sudah baco...Harap komen...

4 comments:

  1. yes! thniah kpd pasukan Barisan Nasional. teruslah membangunkn org2 melayu agar terang hati utk menegakkan hak2 org melayu kte :))
    btw jom dtg cni http://blogcikteha.blogspot.com/2013/05/perhatian-senarai-peserta-just-drop.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN memperjuangkan hak semua bangsa... UMNO sahaja yang memerjuangkan melayu. MIC pejuangkan hak india dan MCA memperjuang hak cina... itulah toleransi dan 1 Malaysia. semua bangsa ada hak masing2 yang perlu diberi dan dihormati. baru aman dan makmur.

      Delete
  2. tahniah utk BN...
    byk agenda /manifesto yg bakal dibangunkan kelak
    yeah..moga kita akan sentiasa mengecap nikmat hasil kempimpinan beliau

    ReplyDelete