Pesanan Untuk Orang Islam Yang Meninggalkan Solat

29 June 2013

Jadilah Muslim Yang Mukmin

KHAS UNTUK ORANG ISLAM YANG MENINGGALKAN SOLAT!

✿ Saidina Ali kata HARAM ambik orang tak solat BEKERJA ngan kita. Kalau tau ada staf kita tak solat, suruh dia solat. Kalau dia tak mahu solat, pecat! Tue baru yer, tanda kita cinta kepada Allah. Kalau ada orang tak mahu tunduk kepada Allah dia adalah musuh kita. Tak kira sape2, sekalipon dia tue pok mu atau anok mu. Mereka adalah musuh kita kerana tak mau tunduk kepada Allah.

✿ Kalau tak solat, HARAM ambik buat menantu walau sah nikah. Imam Al-Ghazali kata siapa yang ambik orang tak solat buat menantunya maka dia telah BERDOSA BESAR kerana sama dengan hukum memutuskan silaturrahim kerana anak perempuan kita adalah amanah, HARAM kita bagi ke orang fasik yang tak mahu tunduk ke Allah.

✿ Orang yang tak mahu tunduk dan sujud kepada Allah LEBIH JAHAT daripada IBLIS kerana iblis sujud kepada Allah. Iblis tak mahu sujud ke Nabi Adam jer, kalau Allah suruh iblis sujud kpdNya, iblis akan sujud, tak engkar sikit pon. Maka, orang tak mahu solat, tak mahu sujud kepada Allah dia lebih jahat daripada syaitan laknatullah.


Source: Ustaz Azhar Idrus
Khadijah Firdaus
Superjo...Supermen...
Sudah baco...Harap komen...

1 comment: