Perkara Yang Paling Dibimbangkan Rakyat Malaysia

14 June 2013

penduduk sabah

Baru-baru ini ada terbaca berkenaan kes jenayah adalah perkara yang paling dibimbangi oleh rakyat malaysia seperti yang dilaporkan di dalam yahoo news diikuti dengan perkara berkenaan taraf hidup yang semakin tinggi dan tidak stabil dengan pendapatan sesebuah isi rumah juga diikuti rapat dengan perkara seperti kos pembelajaran yang perlu dibelanjakan ibubapa untuk menghantar anak ke universiti pengajian tinggi...

Seperti yang neskopi katakan sebelum ini, kes jenayah mempunyai kaitan rapat dengan taraf ekonomi sesebuah negara... dan ekonomi juga adalah kawan rapat kepada politik sesebuah negara. Jika ekonomi teruk, kadar jenayah pun tinggi... ini adalah hukum ekonomi yang tidak dapat dipisahkan.

Selalu kita dimomokkan dengan berita mengatakan saham naik, ekonomi mantaap dan macam-macam... samapi bila kita mahu ditipu... nak tahu ekonomi kita maju atau tidak... lihatlah sekeliling kita... adakah kita berasa selesa dengan keadaan masyarakat sekeliling? adakah kita boleh membiarkan anak kita bermain jauh-jauh seperti zaman 80-90an dahulu?


rakyat sabah

Lihatlah kejadian jenayah seperti di dalam gambar, di fahamkan kejadian berlaku di Sipitang; Sabah. Sabah! ayuh bangkit, masih mahu tidor lagi ka?


Khadijah Firdaus
Superjo...Supermen...
Sudah baco...Harap komen...

7 comments:

  1. his..ngeri nye tengok 2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. ada gak terbaca tadi, tapi x dinyatakan sumber... hmm... mmg kna hati2 zaman skrg ni,,, mohon pelindungan dr Allah..

    ReplyDelete
  3. ya Allah .. takut . alaa kak .. kan depa kata melaysia kan aman .. huhu

    ReplyDelete
  4. betul tu semua kawan-kawan... tengok di luar tingkap... tiada perang... masih aman... Alhamdulillah syukur...

    ReplyDelete