Norman KRU vs Faizal Tahir

28 April 2013

tweet

Haish... macam-mcam artis sekarang ni. Ada yang kontroversi, mencari publisiti...

Nak cari publisiti cara Halal okay la... Jangan pegi pub dah la...
Post ni bukan nak ambil port pasal artis... tapi sebab banyak minat retis kan...

So Neskopi ambil lah peluang ni menyampaikan pesanan...

Kalau nak me'market'kan diri... terpulang...

Lantak hang la... Tapi senyap lebih baik dari berkata-kata...

Janga kita sebagai orang muslim ragu akan rezeki dari Allah...

Tidak kah kita melihat dan berfikir? pokok di padang pasir pun boleh tumbuh berbuah... tu kerja siapa? siapa memberi pokok itu rezeki agar terus hidup?

Kita melihat lembu, tiada SPM mahupun PMR... akan tetapi tiap hari kenyang menyandar...

Siapa beri rezeki? yang pasti bukan sijil, kelulusan, pangkat, jumlah harta, umur, bukan komuniti juga lagi bukan sesuatu kumpulan.
Rezeki ni tugas Allah dan hanya Allah yang berhak atas nya 100%...

Menaganggap ada sesuatu selain Allah yang mampu memberi rezeki dikira juga MENYEKUTUKAN ALLAH... nauzubillah...

Kalau dah takde rezeki, jawabnya mudah je- mati...

Moga kita tak tergolong dalam golongan yang menzalimi diri... InsyaAllah...

Samada sebagai peminat atau pembaca... Nilai lah dengan ilmu islam...

Nak ada ilmu Islam, kena mengaji... bukan duk tweeter di rumah... bukan duk baca paper minggu je... bukan duk tonton berita... orang suap, kita telan sekali dengan tulang-tulang...

Khadijah Firdaus
Superjo...Supermen...
Sudah baco...Harap komen...

4 comments:

  1. jom komen entry sya , ada GA by tumtumshop , hadiah wang tunai ! :)

    http://elsaulfahdotnet.blogspot.com/2013/04/blogging-contest-by-tumtumshop.html

    ReplyDelete
  2. Kepada kem-kem penyokong Norman Halim (dari Seni Panggung) dan Faizal Tahir (Seni Nyanyian). Buat apa korang bertekak sangat?? Meh aku jadi referee..

    KEPUTUSANNYA IALAH FAIZAL TAHIR YANG BETUL.

    Apabila Pakatan memerintah, Liberalisme, Pluralisme dan LBGT akan dilegalisasikan. Oleh itu tiada sekatan kepada semua bentuk hasil seni sepertimana yang berlaku di USA sekarang. Oleh itu lagu rap, black metal, satanic songs dan entah apa-apa lagi semuanya akan LEGAL atas dasar kebebasan bersuara. Begitu juga di layar perak, semua scene pun legal tak kira bercium ke, beromen ke, telanjang ke, pendek kata semua scene boleh. Apa? Korang sangka scene "True Blood" yang ditayangkan di Malaysia selama ni sama ke dengan scene "True Blood" kat US? Kata sana scene "True Blood" banyak adegan sex bogel habis wooooo...

    So kerisauan Norman bahawa kerajaan Pakatan akan bertindak seperti Taliban di Afghanistan mengharamkan semua bentuk seni adalah tidak berasas sama sekali sebab hakikatnya PAS yang dikeldaikan oleh DAP/PKR tidak akan boleh menghalang dasar Liberalisme, Pluralisme dan LBGT oleh Kerajaan Pakatan.

    Cuma Faizal Tahir slack sedikit saja apabila memberi indikasi bahawa rezeki seni dibawah Kerajaan Pakatan adalah rezeki yang dirahmati Allah kerana ia lebih kepada perkara opposite. Anyway, at least Faizal Tahir masih bercakap perkara yang betul. Congrats pada Faizal Tahir yang mungkin lebih memahami bahawa industri seni muzik dan filem itu adalah salah satu senjata utama Luciferians di akhir zaman ini.

    Oleh itu sukacita sekiranya Norman Halim mengaku kalah saja pada Faizal Tahir dan membuat kenyataan terbuka bahawa industri filem (termasuk porno) dan muzik (termasuk muzik tidak bermoral) akan lebih berkembang di zaman pemerintahan Pakatan.

    ReplyDelete