The Missing Chapter - Kanak Kanak OKU Flat Semarak Fasa 2 Nilai

22 June 2014

Di bawah ini saya sharekan beberapa gambar Muhammad Firdaus Dullah, 15 tahun yang menghidapi penyakit Cerebral Palsy atau dikenali dengan CP sebelum ditemui oleh Jabatan Imegresen negeri Sembilan di Flat Semarak Fasa 2 Nilai Negeri Sembilan.

Muhammad Firdaus Dullah

Muhammad Firdaus Dullah

Muhammad Firdaus Dullah

Di bawah ini pula adalah gambar Muhammad Firdaus Dullah yang ditemui dan ditempatkan di hospital pada awal minggu ini,

Muhammad Firdaus Dullah

Ibu Magsa yang hanya mahu dikenali sebagai lola; 40 tahun menyatakan bahawa kesusahan hidup dan kesibukan mencari wang adalah menjadi punca segalanya.

Disini kita tidak perlu lah nak judge adakah ibu Muhammad Firdaus Dullah bersalah dan perlu dipertanggungjawab. kita perlu lihat siapakah yang terlibat sama dalam perkara ini termasuklah bapa kandung Muhammad Firdaus Dullah iaitu suami pertama ibunya yang dinikahi di Sabah, suami kedua ibu Muhammad Firdaus Dullah, jiran tetangga, rakan sekerja, adik beradik ibunya, masyarakat dan pemimpin; semuanya terlibat sama.

Inilah yang dinamakan peyakit globalisasi dan penyakit negara berpendapatan tinggi yang dicanang hebat di setiap corong media massa.

Dimanakah kita ketika mana begitu ramai orang kaya, vvip, dato dan yb serta menteri berbangsa melayu terutamanya di Negeri Sembilan itu sendiri? Boleh dikatakan semua orang kaya itu sendiri tidak mahu kehadapan menyalurkan dan menghulur bantuan, adakah kerana takut dikenali atau takut harta pencarian siang malam menjadi sikit?

Adakah perlu adanya Muhammad Firdaus Dullah yang lain?

Superjo...Supermen...
Sudah baco...Harap komen...

No comments:

sila tinggalkan link jika ada,
komen anda tanggungjawab sendiri.