10 Senarai Teratas Website Rujukan Blogger 2013

28 March 2013

Semua Blogger ingin membina dan menyusun laman web mereka agar mencapai trafik yang baik, ranking laman terbaik, cantik, comel, simple dan mungkin mendapatkan wang melalui aktiviti blog. Ramai blogger hilang keyakinan juga harapan mereka di pertengahan jalan dan akhirnya berhenti menulis blog. Cuma beberapa orang yang bekerja kuat untuk mencapai kedudukan yang tinggi dalam 'Alam Blogger'.

Disini mybabyahmad menyenaraikan 10 lama blog terbaik yang turut dapat membantu anda membina platform blog anda sendiri seperti pengubahsuaian template, penambahan gadget dan lain-lain kemaskini blog yang dapat mengoptimumkan capaian pengguna ke laman anda.

Pemilihan laman blog dibawah adalah berdasarkan keunikan seperti;
  • kualiti kandungan
  • idea baru
  • kekerapan kemaskini
  • komumikasi dengan pembaca
  • usaha yang berterusan



Diuruskan oleh Rahul Ippad. Blogger dari India ini lebih menumpukan pada post yang berkaitan tutorial blogger gadget widget dan blog tricks. Laman blog ini baru sahaja berumur 1 tahun!


Blog ini dikelola oleh Harish dari India. Terkenal dengan post berkaitan widget gadget blogger dan template berkualiti tinggi.


Blog ini telah lama beroperasi. Sebagai pengurus, Amanda Kennedy dari United kingdom senantiasa mengemaskini dengan baik dan konsisten.



Salah satu blog yang paling lama beroperasi dikenali dengan post berkualiti mengenai widget gadget API bagi blogger dan tutorial yang padat.


Dikelola oleh Lava.


Diuruskan oleh Syed Faizan dan blog beliau merangkumi semua keperluan asas Blogger.


Ditadbir oleh blogger berbakat; Ammar Ali. Blognya turut dikenali bagi mendapatkan maklumat berkenaan tutorial SEO.


Blog yang mempunyai hampir kesemua Blogger tutorial, widget, gadget dan tips. Ditubuhkan pada pertengahan tahun 2009 dan kini dipantau oleh Paul Crowe. Kebanyakan penyumbang kepada penulisan post di dalam blog ini adalah dari penulis undangan.


Blog yang menjadi sumber untuk mendapatkan template widget gadget tutorial tips dan trik.


Salah satu blog yang mencapai keputusan yang paling baik di alexa di bawah ranking 5500 dan dimiliki oleh usahawan; Mohammad Mustafa Ahmedzai dan krew beliau yang hebat dan luar biasa.

Itulah carta 10 Senarai Teratas Website Rujukan Widget Gadjet bagi para Blogger pada tahun 2013. Diharap anda dapat mengambil 10 saat untuk share post ini bersama rakan anda samada di FB, twitter dsb.

Khadijah Firdaus
Superjo...Supermen...
Sudah baco...Harap komen...

3 comments: